Aktywny zuch, harcerz i uczeń w szkole VII edycja

studium_logo

zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie dla szkół, pod nazwą

Aktywny zuch, harcerz i uczeń w szkole VII edycja

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 16 września 2017 r. do 31 marca 2018 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty „Aktywny zuch, harcerz i uczeń w szkole” oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

Regulamin konkursu:
  1. Celem konkursu jest zaangażowanie zuchów/harcerzy drużynowych, ich opiekunów, pedagogów oraz rodziców do wspólnych inicjatyw służących ich wychowaniu. Zachęcamy do podjęcie działań mających na celu trwałe włączenie się w budowę dobrego klimatu w szkole i poza nią oraz działania na rzecz społeczności lokalnej.
  2. Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Aktywny zuch, harcerz i uczeń w szkole” jest uzyskanie co najmniej 80 % punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu: „Aktywny zuch, harcerz i uczeń w szkole”

  1. Test wiedzy o harcerstwie i zuchostwie w Polsce i na świecie (m.in. znajomość historii harcerstwa/zuchostwa, jego symboliki, regulaminu mundurowego…). Ocena na podstawie wyników testów oraz informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  2. Mapa pamięci o miejscach i bohaterach – stworzenie mapki z zaznaczeniem miejsc ważnych dla okolicy zastępu. Ocena na podstawie przygotowanej mapy oraz informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  3. Działania na rzecz społeczności lokalnej, np. pomoc osobie starszej, akcja sprzątanie parku itp. Ocena na podstawie informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  4. Organizacja dnia/pokazu pierwszej pomocy w szkole. Ocena na podstawie zdjęć oraz informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu www.konkursy.spe.edu.pl.
  5. Podjęcie działań mających na celu trwałe włączenie się w budowę dobrego klimatu w szkole. Ocena na podstawie informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu www.konkursy.spe.edu.pl.
  6. Konkurs piosenki harcerskiej/zuchowskiej bądź konkurs recytatorski. Ocena na podstawie nagrania, zdjęć oraz informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  7. Organizacja akcji typu „oszczędzaj wodę”, „szanuj zieleń”… w szkole i poza szkołą – praca w formie plakatu. Ocena na podstawie przygotowanego plakatu oraz informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  8. Aktywny zuch/harcerz i uczeń – przykłady współpracy drużyn harcerskich oraz jej pojedynczych członków ze szkołami i środowiskiem lokalnym…. Ocena na podstawie informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  9. Sprawności i stopnie harcerskie oczyma zucha/harcerza– konkurs fotograficzny. Ocena na podstawie zdjęć, prac plastycznych oraz informacji przesłanej przez szkołę, poprzez stronę konkursu http://konkursy.spe.edu.pl .
  10. Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Opiekun zuchów/harcerzy w szkole”, który w okresie od 16.09.2017 r. do 16.12.2017 r. przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).

Termin zgłaszania udziału w konkursie upływa 31 sierpnia 2017 r.

  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie i samorządy uczniowskie.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać do jury przez stronę http://konkursy.spe.edu.pl sukcesywnie do dnia 31 marca 2018 r.
  • Adres jury konkursu „Aktywny zuch, harcerz i uczeń w szkole”.: Al. Jerozolimskie 151, lokal 2222, 02-326 Warszawa, e-mail: sekretariat@harcerstwowszkole.pl

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!


studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Opiekun – drużynowy zuchów/harcerzy w szkole VII edycja

realizowanym w okresie od 16.09.2017 r. do 16.12.2017 r.

Zapisy na kurs przyjmowane są do 31 sierpnia 2017 r.

Program kursu:
  1. Rola organizacji harcerskich w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego.
  2. Patriotyzm jutra a wyzwania współczesnego harcerstwa. Rola harcerstwa w państwie.
  3. Współczesny zuch/harcerz i zastępowy, drużynowy… – prawa, obowiązki, role i zadania.
  4. Obrzędy i zwyczaje na zbiórkach i obozach – umundurowanie, meldowanie, obrządek zbiórek itp.
  5. Pierwsza pomoc przedmedyczna.
  6. Propozycje gier i zabaw, również terenowych.
  7. Konspekty zbiórek zuchowych/harcerskich.

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu. Absolwenci kursu otrzymają zaświadczenia o jego ukończeniu.

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 298 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Bank Zachodni WBK S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.

Zgłoszenia można dokonać poprzez wypełnienie formularza online. Poprawnie wypełniony formularz online wygeneruje automatycznie formularz w pliku pdf, który należy wydrukować, podpisać oraz przesłać na adres: Studium Prawa Europejskiego Al. Jerozolimskie 151, kl. 1, piętro 2, 02 – 326 Warszawa. Zgłoszenie na kurs jest równoznaczne z przystąpieniem do konkursu. Zgłoszenie na kurs jest równoznaczne z przystąpieniem do konkursu.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

Koordynator szkolenia

Marcin Katrynicz
m.katrynicz@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

  • komputer z łączem internetowym
  • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
  • adres e-mail

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

  • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.