Szkolny klub miłośników historii III edycja

studium_logo

zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie dla szkół, pod nazwą

Szkolny klub miłośników historii III edycja

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 12 września 2017 r. do 31 marca 2018 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty „Szkolny klub miłośników historii” oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

Regulamin konkursu:
  • Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy na temat historii Polski, Europy i świata. Poznawanie naszego kraju i najbliższego regionu, jego środowiska, dziedzictwa kulturowego i historii oraz szerzenie postaw tolerancji i szacunku wobec innych narodów i rozwijanie kompetencji kluczowych, zgodnych z zaleceniami Parlamentu Europejskiego z dnia 18.12.2006 r., takich jak: porozumiewanie się w języku ojczystym, umiejętność posługiwania się technologiami informatyczno-komunikacyjnymi, świadomość i ekspresja kulturalna czy umiejętność uczenia się.
  • Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i certyfikatu „Szkolny klub miłośników historii” jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za 7 spośród 9 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu „Szkolny klub miłośników historii”:

  1. Realizacja projektu „Rozmowy ze świadkami historii”. Zapisanie i nagranie wywiadu z osobami, które pamiętają lata wojny i czasy komunistyczne. Ocena na podstawie sprawozdania, wywiadu, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  2. Realizacja projektu „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki”, który polega na poszukiwaniu zabytkowych obiektów w swoim regionie, poznaniu ich historii, a w konsekwencji (jeżeli jest taka możliwość) podjęcia opieki nad nimi. Założeniem projektu jest przywrócenie pamięci o tych miejscach, wydarzeniach i ludziach z nimi związanymi. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  3. Zbudowanie fanpage promującego ślady przeszłości swojej miejscowości/regionu na portalu społecznościowym. Ocena na podstawie sprawozdania i linku do fanpage przesłanego do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  4. Przeprowadzenie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy pt. „Postawy patriotyczne w dziejach historii. Autorytet w czasach trudnych”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz wyników konkursu przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  5. Zaprojektowanie okolicznościowego medalu, upamiętniającego wybrane przez szkołę wydarzenie historyczne – awers i rewers. Medal powinien oddawać symboliczną rangę wydarzenia. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  6. Przeprowadzenie wspólnie z uczniami lekcji pt. „Znaczenie chrztu Polski dla Polski i Polaków”. Przeprowadzona lekcja zostanie udokumentowana przez grupę uczniów (do 8 osób) za pomocą jednej z następujących form: reportaż filmowy (przygotowany w formacie wmv, avi, mov lub mpg i nieprzekraczający 4 min.), fotoreportaż (zdjęcia, tekst, grafika itp. przygotowany w formacie pdf) lub prezentacja multimedialna (przygotowana w programie Power Point lub innym). Ocena na podstawie sprawozdania oraz prezentacji, filmiku, zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  7. Przeprowadzenie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy na temat „CICHOCIEMNI – pomoc, która nadeszła z nieba”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz wyników konkursu przesłanych do jury konkursu poprzez stronę ineternetową.
  8. Przygotowanie plakatu upamiętniającego 35. rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Polsce (1981). Ocena na podstawie sprawozdania oraz zdjęć plakatu do jury konkursu poprzez stronę ineternetową.
  9. Zgłoszenie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Opiekun szkolnego klubu miłośników historii”, który w okresie od 12.09.2017 r. do 12.12.2017 r. przeprowadzi w formule e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).

Termin zgłaszania udziału w konkursie upływa 31 sierpnia 2017 r.

  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie nauczyciele, dyrektorzy szkół, wychowawcy, pracownicy świetlic i bibliotek szkolnych, rady pedagogiczne, opiekunowie oraz rodzice.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkoły należy przesyłać przez stronę internetową konkursy.spe.edu.pl do dnia 31 marca 2018 r.
  • Adres jury konkursu „Szkolny klub miłośników historii” Al. Jerozolimskie 151, lokal 2222, 02-326 Warszawa, e-mail: sekretariat@klub-historykow.pl

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!


ZAPRASZAMY NA KURS „Opiekun szkolnego klubu młodego Historyka III edycja”

studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Opiekun szkolnego klubu miłośników historii III edycja

w okresie od 12.09.2017 r. do 12.12.2017 r.

Zapisy na kurs przyjmowane są do 31 sierpnia 2017 r.

Program kursu:
  1. Kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci i młodzieży w praktyce szkolno-pedagogicznej.
  2. Szkolny Klub Młodego Historyka – zasady działania.
  3. Podstawa programowa z historii – zmiany uwzględniające reformę systemu edukacji.
  4. Nauczanie historii z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno- komunikacyjnych.
  5. Scenariusze lekcji.
  6. Biblioteczka.

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.

Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie §18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2014 r., poz.622).

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 298 zł + 23% VAT od osoby (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych, np. z budżetu jednostki samorządu terytorialnego) wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Bank Zachodni WBK S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.

Zgłoszenia można dokonać poprzez wypełnienie formularza online. Poprawnie wypełniony formularz online wygeneruje automatycznie formularz w pliku pdf, który należy wydrukować, podpisać oraz przesłać na adres: Studium Prawa Europejskiego Al. Jerozolimskie 151, kl. 1, piętro 2,02 – 326 Warszawa. Zgłoszenie na kurs jest równoznaczne z przystąpieniem do konkursu.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

Koordynator szkolenia

Marcin Katrynicz
m.katrynicz@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

  • komputer z łączem internetowym
  • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
  • adres e-mail

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

  • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.

Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!