ZAPRASZAMY NA KURS „BHP w pracy sekretarki/rejestratorki medycznej”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
BHP w pracy sekretarki/rejestratorki medycznej
w okresie od 18.07.2023 r. do 18.09.2023 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 15 czerwca 2023 r.
Program kursu:
- Wprowadzenie do BHP:
- Podstawowe zasady BHP.
- Prawodawstwo dotyczące BHP w miejscu pracy.
- Obowiązki pracodawcy i pracownika.
- Ergonomia stanowiska pracy:
- Optymalne ustawienie stanowiska pracy.
- Dobre praktyki dotyczące pozycji ciała podczas pracy przy komputerze.
- Profilaktyka schorzeń mięśniowo-szkieletowych.
- Bezpieczna praca z komputerem:
- Zasady bezpiecznej pracy z komputerem.
- Ochrona wzroku w pracy z monitorem.
- Profilaktyka chorób zawodowych związanych z pracą przy komputerze.
- Higiena w miejscu pracy:
- Utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy.
- Zasady higieny osobistej.
- Zagrożenia biologiczne, chemiczne i fizyczne w środowisku pracy.
- Postępowanie w sytuacjach awaryjnych:
- Procedury ewakuacji i alarmowe.
- Podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy.
- Postępowanie w przypadku pożaru, wycieku substancji chemicznych czy innych sytuacji awaryjnych.
- Bezpieczna komunikacja i postępowanie z dokumentacją medyczną:
- Ochrona danych osobowych i poufnych informacji.
- Prawidłowe przechowywanie i archiwizacja dokumentacji medycznej.
- Bezpieczeństwo informacji w systemach informatycznych.
- Środki ochrony osobistej (SPO) i bezpieczeństwo biologiczne:
- Wybór i stosowanie odpowiednich środków ochrony osobistej.
- Zasady postępowania z odpadami medycznymi.
- Zasady postępowania w przypadku kontaktu z materiałami biologicznymi.
- Stres i zdrowie psychiczne w miejscu pracy:
- Zarządzanie stresem i radzenie sobie z nim.
- Profilaktyka wypalenia zawodowego.
- Współpraca z pacjentami i personelem medycznym.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 380 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Urszula Bartela
u.bartela@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 24
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!