ZAPRASZAMY NA KURS „Dostępność kultury”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Dostępność kultury
w okresie od 18.07.2023 r. do 18.09.2023 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 15 czerwca 2023 r.
Program kursu:
- Wstęp do dostępności kultury:
- Czym jest dostępność kultury?
- Dlaczego dostępność kultury jest ważna?
- Przykłady dobrych praktyk w dostępności kultury.
- Projektowanie dostępnych wydarzeń kulturalnych:
- Planowanie wydarzeń kulturalnych z uwzględnieniem dostępności.
- Projektowanie wydarzeń kulturalnych dla różnych grup odbiorców.
- Wykorzystanie nowych technologii i multimediów w projektowaniu dostępnych wydarzeń kulturalnych.
- Organizacja wydarzeń kulturalnych zgodnie z wymogami dostępności kultury.
- Dostępność fizyczna i techniczna instytucji kultury:
- Projektowanie przestrzeni instytucji kultury z uwzględnieniem dostępności.
- Dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
- Wykorzystanie technologii w zapewnieniu dostępności instytucji kultury.
- Praktyczne narzędzia i wskazówki dotyczące dostępności fizycznej i technicznej instytucji kultury.
- Dostępność treści kulturalnych:
- Projektowanie treści kulturalnych z uwzględnieniem dostępności.
- Dostosowanie języka i prezentacji do różnych grup odbiorców.
- Wykorzystanie technologii i narzędzi multimedialnych w zapewnieniu dostępności treści kulturalnych.
- Praktyczne narzędzia i wskazówki dotyczące dostępności treści kulturalnych.
- Kampanie promujące dostępność kultury:
- Planowanie i realizacja kampanii promującej dostępność kultury.
- Wykorzystanie nowych technologii i narzędzi w promocji dostępności kultury.
- Praktyczne narzędzia i wskazówki dotyczące promocji dostępności kultury.
- Strategie dotyczące rozwijania dostępności kultury.
- Przykłady działań związanych z dostępnością kultury.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 380 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Izabela Włodarczyk
i.wlodarczyk@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 20
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!