Koordynator do spraw dostępności III edycja

ZAPRASZAMY NA KURS „Koordynator do spraw dostępności III edycja”

studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Koordynator do spraw dostępności III edycja

w okresie od 17.12.2020 r. do 24.02.2021 r.

Zapisy na kurs przyjmowane są do 27 listopada 2020 r.

Program kursu:
  1. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o zapewnieniu dostępności osób ze szczególnymi potrzebami.
  2. Sylwetka koordynatora ds. dostępności: podstawa prawna, wymagania i zadania.
  3. Identyfikacja osób o szczególnych potrzebach. Dostępność jako prawo człowieka. Potrzeby osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Bariery w dostępności.
  4. Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej. Raportowanie i sprawozdawczość. Certyfikacja dostępności.
  5. Prawa obywatela w zakresie dostępności – postępowanie skargowe.
  6. Plan działania na rzecz poprawy dostępności podmiotu publicznego – zagadnienia praktyczne.

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.

Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 350 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.

Zgłoszenia można dokonać poprzez wypełnienie formularza online. Poprawnie wypełniony formularz online wygeneruje automatycznie formularz w pliku pdf, który należy wydrukować, podpisać oraz przesłać na adres koordynatora kursu.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

Koordynator szkolenia

Urszula Bartela
u.bartela@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 24

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

        • komputer z łączem internetowym
        • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
        • adres e-mail

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

      • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego. Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu. Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!

Art. 14. [Koordynator do spraw dostępności]

1. Każdy organ władzy publicznej, w tym organ administracji rządowej i samorządowej, organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądy i trybunały, wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności.