ZAPRASZAMY NA KURS „Psychologia nauczania i myślenia”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Psychologia nauczania i myślenia
w okresie od 17.10.2023 r. do 17.12.2023 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 29 września 2023 r.
Program kursu:
- Wprowadzenie do kursu:
- Przedstawienie celów kursu i znaczenia psychologii w kontekście nauczania i uczenia się.
- Omówienie podstawowych zagadnień związanych z psychologią edukacyjną.
- Procesy myślowe i poznawcze:
- Badanie procesów myślowych, takich jak percepcja, pamięć, myślenie i rozwiązywanie problemów.
- Jak te procesy wpływają na sposób, w jaki uczniowie przyswajają wiedzę.
- Rozwój poznawczy uczniów:
- Rozważanie jak rozwija się poznawcza zdolność uczniów w różnych etapach życia.
- Praktyczne implikacje dla nauczania różnych grup wiekowych.
- Motywacja i zaangażowanie uczniów:
- Jak czynniki motywacyjne wpływają na proces uczenia się.
- Strategie motywujące uczniów do aktywnego uczestnictwa i osiągania celów.
- Konstruktywistyczne i konnektywistyczne nauczanie:
- Omówienie teorii konstruktywizmu i konnektywizmu w kontekście nauczania.
- Jak te podejścia wpływają na sposób, w jaki informacje są przyswajane i przetwarzane.
- Nauczanie i uczenie się online:
- Analiza psychologicznych aspektów uczenia się w środowisku online.
- Jak dostosować metody nauczania do platform edukacyjnych i narzędzi online.
- Różnice indywidualne w uczeniu się:
- Rozważanie jak różnice indywidualne, takie jak style uczenia się i inteligencja, wpływają na proces nauczania.
- Strategie dostosowujące nauczanie do różnych potrzeb uczniów.
- Konstruktywistyczne metody nauczania:
- Praktyczne zastosowanie teorii konstruktywizmu w projektowaniu lekcji.
- Tworzenie interaktywnych zadań i projektów, które promują aktywne uczestnictwo.
- Ewaluacja i ocenianie skuteczności nauczania:
- Jak mierzyć efektywność procesu nauczania i wyniki uczniów.
- Analiza narzędzi i metryk służących ocenie postępów.
- Rozwijanie kreatywnego myślenia:
- Jak wspierać rozwijanie kreatywności u uczniów.
- Przykłady ćwiczeń i technik, które promują kreatywne myślenie.
- Psychologiczne aspekty współpracy z rodzicami:
- Jak rozumieć i wspierać potrzeby rodziców w kontekście psychologii nauczania.
- Tworzenie efektywnych strategii komunikacji i współpracy z rodzicami.
- Refleksja i doskonalenie umiejętności:
- Skupienie na dalszym doskonaleniu się w obszarze psychologii nauczania.
- Uczenie się poprzez refleksję i praktyczne działania.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 360 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!