ZAPRASZAMY NA KURS „Raportowanie wyników badań klinicznych”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Raportowanie wyników badań klinicznych
– kurs doskonalący
w okresie od 19.09.2023 r. do 19.11.2023 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 15 czerwca 2023 r.
Program kursu:
- Wprowadzenie do badań klinicznych:
- Definicja i cele badań klinicznych.
- Rodzaje badań klinicznych.
- Fazy badań klinicznych.
- Etyka w badaniach klinicznych.
- Regulacje i wytyczne dotyczące badań klinicznych.
- Projektowanie i planowanie badań klinicznych:
- Dobór próby i grupy kontrolnej.
- Metody randomizacji.
- Określenie celów i punktów końcowych badania.
- Wybór odpowiednich miar efektywności.
- Planowanie analiz statystycznych.
- Zbieranie i zarządzanie danymi:
- Tworzenie przypadkowego harmonogramu wizyt (CRF).
- Elektroniczne systemy zarządzania danymi.
- Zapewnienie jakości danych.
- Monitorowanie danych.
- Postępowanie z brakującymi danymi.
- Analiza statystyczna:
- Podstawowe pojęcia statystyczne.
- Testy statystyczne.
- Analiza przeżycia.
- Analiza wieloczynnikowa.
- Interpretacja wyników statystycznych.
- Raportowanie wyników badań klinicznych:
- Struktura raportu końcowego badania klinicznego (CSR).
- Zasady opracowywania CSR zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi (ICH E3).
- Standardy CDISC (SDTM, ADaM) oraz formatowanie danych.
- Podsumowanie wyników badania.
- Omówienie wyników, wniosków i rekomendacji.
- Przegląd publikacji naukowych:
- Wybór odpowiedniego czasopisma naukowego.
- Struktura artykułu naukowego.
- Proces recenzji i odpowiedzi na uwagi recenzentów.
- Zasady etyczne dotyczące autorstwa.
- Współpraca z redakcjami czasopism.
- Komunikacja wyników badań klinicznych:
- Prezentacje na konferencjach naukowych.
- Przygotowanie plakatów i slajdów.
- Komunikacja z mediami i szeroką publicznością.
- Rola mediów społecznościowych w komunikacji naukowej.
- Zarządzanie kontrowersjami i krytyką.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 380 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!