ZAPRASZAMY NA KURS „Rozwój matematyczny i językowy – metody nauczania bazujące na brytyjskich szkołach podstawowych”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Rozwój matematyczny i językowy – metody nauczania bazujące na brytyjskich szkołach podstawowych
w okresie od 17.10.2023 r. do 17.12.2023 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 29 września 2023 r.
Program kursu:
- Wprowadzenie do kursu – filozofia brytyjskiego systemu edukacji językowej:
- Przedstawienie celów kursu i znaczenia brytyjskich metod nauczania rozwoju językowego.
- Omówienie kluczowych aspektów rozwoju językowego u uczniów w szkołach podstawowych.
- Zapoznanie się z podejściem i filozofią nauczania języka w brytyjskim systemie edukacyjnym.
- Zrozumienie zalet i cech charakterystycznych tych metod.
- Rozwijanie umiejętności czytania, pisania, słuchania i rozumienia mówionego:
- Strategie nauczania czytania, rozumienia tekstu i pisania.
- Tworzenie zróżnicowanych i angażujących materiałów do nauki czytania i pisania.
- Jak rozwijać zdolności słuchania i rozumienia mówionego wśród uczniów.
- Zastosowanie różnorodnych materiałów audio, dialogów i historii.
- Rozwijanie umiejętności wypowiedzi ustnych:
- Metody rozwijania kompetencji w mówieniu i wypowiadaniu się.
- Ćwiczenia wyrażania swoich myśli i opinii w sposób klarowny i pewny.
- Kształtowanie słownictwa i ekspresji pisemnej:
- Jak poszerzać słownictwo uczniów w sposób interesujący.
- Zachęcanie do twórczego pisania i wyrażania myśli na piśmie.
- Twórcze i interaktywne nauczanie języka:
- Jak wykorzystywać gry, role-play, zabawy językowe i projekty do nauczania języka.
- Praktyczne przykłady aktywności, które angażują uczniów i rozwijają ich umiejętności.
- Integracja języka z innymi dziedzinami edukacji:
- Jak łączyć naukę języka z innymi dziedzinami edukacyjnymi.
- Przykłady projektów interdyscyplinarnych.
- Podstawowe założenia brytyjskiego systemu edukacji matematycznej:
- Omówienie filozofii i podejścia do nauczania matematyki w brytyjskim systemie edukacyjnym.
- Zrozumienie zalet i cech charakterystycznych tych metod.
- Rozwijanie umiejętności liczenia, kalkulacji i zrozumienia matematycznych konceptów:
- Strategie nauczania podstawowych operacji matematycznych, takich jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
- Zastosowanie praktycznych ćwiczeń i gier w celu wzmocnienia umiejętności liczenia.
- Jak wyjaśniać i ilustrować matematyczne koncepcje w sposób przystępny dla uczniów.
- Zastosowanie praktycznych przykładów i zadań do nauki abstrakcyjnych idei.
- Metody rozwiązywania problemów matematycznych:
- Jak kształtować umiejętność rozwiązywania problemów matematycznych u uczniów.
- Praktyczne podejścia do analizowania problemów i opracowywania strategii rozwiązywania.
- Nauczanie poprzez gry, aktywności praktyczne i technologie:
- Wykorzystanie gier planszowych, interaktywnych zadań i aktywności do nauki matematyki.
- Tworzenie zabawnych i angażujących doświadczeń edukacyjnych.
- Jak integrować technologię, taką jak interaktywne aplikacje i narzędzia edukacyjne, w nauczaniu matematyki.
- Ewaluacja postępów i indywidualizacja nauczania:
- Jak monitorować postępy uczniów i dostosować nauczanie do ich potrzeb.
- Strategie oceny, analizy wyników i dostosowywania materiałów edukacyjnych.
- Zintegrowane nauczanie matematyki i wspieranie zainteresowania matematyką:
- Jak łączyć nauczanie matematyki z innymi dziedzinami edukacji.
- Jak inspirować uczniów do zainteresowania się matematyką.
- Przykłady aktywności i projektów, które promują pozytywną postawę wobec nauki matematyki.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 360 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!