ZAPRASZAMY NA KURS „SIO – system informacji oświatowej w praktyce szkolnej„
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
SIO – system informacji oświatowej
w praktyce szkolnej
realizowanym w okresie od 06.04.2021 r. do 06.06.2021 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 26 lutego 2021 r.
Program kursu:
- Akty prawne oraz terminy przekazywania danych do SIO.
- Strefa dla zalogowanych – logowanie i zawartość merytoryczna. Zasady nadawania uprawnień dostępu do systemu. Opis modułów aplikacji SIO.
- Wprowadzanie i zmiana danych w module UCZNIOWIE:
- dane identyfikacyjne,
- nauka ucznia,
- przypisanie do oddziału,
- orzeczenia/opinie,dane dziedzinowe.
- Wprowadzanie i zmiana danych w module NAUCZYCIELE:
- rejestracja umowy nauczyciela,
- tygodniowy wymiar zajęć,
- przypisywanie obowiązków,
- nieobecność w pracy, wynagrodzenie,
- stopień awansu zawodowego,
- pozostałe dane dziedzinowe.
- Wprowadzanie i zmiana danych w module DANE ZBIORCZE:
- dane o działalności,
- infrastruktura,
- biblioteka,
- komputery,
- finanse,
- zatrudnienie,
- inne (wychowanie do życia w rodzinie, dożywianie uczniów, wydawanie posiłków, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole, korzystanie ze świetlicy).
- Raporty w strefie dla zalogowanych. Weryfikacja poprawności danych subwencyjnych z punktu widzenia dyrektora:
- liczba uczniów i ich charakterystyki (wagi do subwencji),
- liczba etatów nauczycieli – na podstawie, których danych wprowadzonych do SIO są generowane raporty subwencyjne i naliczana subwencja oświatowa.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
Opłatę za szkolenie wynosi w kwocie netto 330 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia można dokonać poprzez wypełnienie formularza online. Poprawnie wypełniony formularz online wygeneruje automatycznie formularz w pliku pdf, który należy wydrukować, podpisać oraz przesłać na adres koordynatora kursu.
Koordynator szkolenia
Izabela Włodarczyk
i.wlodarczyk@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 20
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
-
-
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail
-
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
-
-
- wykształceni min. średnie
-
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego,
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!
Dla grup powyżej 20 osób szkolenie może się odbyć w miejscu zamawiającego.