ZAPRASZAMY NA KURS „Opieka paliatywna i hospicyjna w praktyce – aspekty prawne, organizacyjne i rozliczeniowe”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Opieka paliatywna i hospicyjna w praktyce – aspekty prawne, organizacyjne i rozliczeniowe
– kurs doskonalący
realizowanym w okresie od 18.03.2025 r. do 18.05.2025 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 28 lutego 2025 r.
Program kursu:
- Dokumenty prawne regulujące udzielanie świadczeń w opiece paliatywnej i hospicyjnej:
- o Kluczowe akty prawne i regulacje dotyczące opieki paliatywnej i hospicyjnej.
- Omówienie świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej (OPH):
- Hospicjum stacjonarne.
- Hospicjum domowe.
- Poradnia medycyny paliatywnej.
- Wymagania dotyczące personelu i sprzętu:
- Minimalne kwalifikacje personelu medycznego.
- Wymagania techniczne i wyposażenie niezbędne do realizacji świadczeń OPH.
- Nowe obowiązki wynikające z Zarządzenie nr 54/2024/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 maja 2024 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju opieka paliatywna i hospicyjna:
- Karty kwalifikacji pacjentów.
- Rozliczanie żywienia dojelitowego i pozajelitowego u pacjentów.
- Specyfika dokumentacji medycznej w OPH:
- Kwalifikacja pacjenta do opieki paliatywnej i hospicyjnej.
- Dokumentacja „karty nowotworowej”.
- Standardy leczenia bólu i ich dokumentowanie.
- Rozliczanie świadczeń w OPH:
- Zasady rozliczania osobodni, wizyt, przepustek oraz sumowania świadczeń.
- Rozliczanie żywienia dojelitowego i pozajelitowego.
- Najczęstsze problemy i błędy przy rozliczaniu świadczeń:
- Analiza przykładów błędów w dokumentacji i rozliczeniach.
- Dobre praktyki w celu minimalizacji pomyłek.
- Specyfika rozliczania świadczeń ponad limit w umowie z NFZ:
- Procedury i wymagania dotyczące świadczeń ponadlimitowych.
- Opieka paliatywna i hospicyjna jako wyzwanie dla polityki społecznej:
- Perspektywy rozwoju opieki paliatywnej w Polsce.
- Zagrożenia wynikające z niedoboru personelu i zasobów.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Zapraszamy do zapoznania się z kursem na poziomie zaawansowanym:
Koordynator szkolenia
Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!