ZAPRASZAMY NA KURS „Organizacja procesu wykonywania POCT w podmiocie leczniczym”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Organizacja procesu wykonywania POCT w podmiocie leczniczym
– kurs doskonalący
który odbędzie się 18.10.2024 r. do 18.12.2024 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 17 października 2024 r.
Program kursu:
- Regulacje prawne dotyczące POCT oraz standardy organizacyjne badań:
- przypadki konieczności badania laboratoryjnych parametrów krytycznych w podmiocie leczniczym;
- zadania podmiotu leczniczego w zakresie wdrożenia POCT, w tym:
- opracowanie i wdrożenie procedur,
- opracowanie celów i wymagań jakościowych oraz programu kontroli jakości badań;
- rodzaje badań POCT. Różnice w zakresie badań rutynowych, cito i w miejscu opieki nad pacjentem, w tym:
- diagnostyka przyłóżkowa w obszarze SOR,
- badania POCT w Oddziale Intensywnej Terapii.
- Osoby uprawnione do pobrania i wykonywania POCT w podmiocie leczniczy:
- personel medyczny;
- rola i zadania koordynatora badań POCT;
- zespół do spraw POCT.
- Przygotowanie pacjenta do pobierania materiału do badań laboratoryjnych:
- standardowe warunki pobrań i przygotowania pacjenta do pobrania krwi i innych materiałów;
- czynniki zewnątrz- i wewnątrzosobnicze wpływające na wynik badań;
- błędy przedlaboratoryjne, laboratoryjne i pozalaboratoryjne.
- Kontrola jakości badań wykonywanych w miejscu opieki nad pacjentem:
- typologia urządzeń i technologii pomiaru wykorzystywanych w obszarze POCT (zestawy jednokrotnego użytku z odczytem wizualnym, urządzenia elektroniczne „paskowe”, urządzenia elektroniczne „kartridżowe”);
- aspekty pozaanalityczne związane z kontrolą jakości w obszarze POCT;
- działania naprawcze;
- dokumentacja kontroli jakości obszaru POCT.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!