ZAPRASZAMY NA KURS „Specjalista ds. rachunkowości„
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Specjalista ds. rachunkowości
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE POZIOM PODSTAWOWY – bez limitu czasowego*
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE POZIOM ROZSZERZONY – bez limitu czasowego*
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE POZIOM PODSTAWOWY + ROZSZERZONY – bez limitu czasowego*
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE POZIOM PODSTAWOWY – XIII edycja
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE POZIOM ROZSZERZONY – XIII edycja
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE POZIOM PODSTAWOWY + ROZSZERZONY – XIII edycja
w okresie od 03.12.2024 r. do 03.02.2025 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 29 listopada 2024 r.
Program kursu:
Poziom podstawowy:
- Wprowadzenie do rachunkowości – pojęcia i terminologia.
- Zasady rachunkowości i etyka zawodowa.
- Współczesne formy prowadzenia ksiąg rachunkowych – karta podatkowa, ryczałt, książka przychodów i rozchodów, pełna księgowość.
- Podstawy prawne rachunkowości – ustawy, dyrektywy, MSR, KSR.
- Polityka rachunkowości jednostki.
- Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych, dowody księgowe.
- Charakterystyka aktywów i pasywów.
- Konto księgowe i jego funkcjonowanie.
- Podstawowe operacje gospodarcze i ich udokumentowanie.
- Ewidencja podstawowych operacji bilansowych i wynikowych.
- Ewidencja kosztów z działalności operacyjnej i finansowej.
- Ewidencja przychodów z działalności operacyjnej i finansowej.
- Ewidencja obrotu towarowego – zapasy, rozchody, inwentaryzacja.
- Środki trwałe – klasyfikacja, ewidencja, umorzenie, amortyzacja.
- Zasady ustalania wyniku finansowego.
- Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat.
- Podatki w rachunkowości – PIT, CIT, VAT.
- Wybrane zagadnienia związane z rozliczeniami publicznoprawnymi – ZUS, US.
Poziom zaawansowany:
- Etyka w rachunkowości.
- Zagadnienia organizacji rachunkowości w tym polityka rachunkowości w firmie.
- Ochrona danych i odpowiedzialność za księgi rachunkowe.
- Aktywa trwałe i obrotowe.
- Kapitały i fundusze własne.
- Rozrachunki z dostawcami o odbiorcami, publiczno-prawne.
- Wynagrodzenia i inne rozrachunki z pracownikami.
- Ewidencja środków pieniężnych i innych inwestycji krótkoterminowych.
- Środki trwałe, środki trwałe w budowie i wartości niematerialne i prawne – inwestycje długoterminowe.
- Ewidencja obrotu materiałami i towarami.
- Zasady i rodzaje przeprowadzania inwentaryzacji.
- Rezerwy na zobowiązania, rozliczenia międzyokresowe i fundusze specjalne.
- Ewidencja, rozliczanie i kalkulacja kosztów.
- Ewidencja kapitałów, funduszy i rezerw.
- Przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej.
- Ewidencja i ustalenie wyniku finansowego.
- Sprawozdanie finansowe w tym pojęcie i zakres skonsolidowanych sprawozdań finansowych.
- Pojęcie i podział podatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.
- Podatki dochodowe.
- Prawo pracy.
- Prawo cywilne z elementami prawa finansowego.
- Audyt i badanie sprawozdania finansowego – podstawowe informacje.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Opłatę za szkolenie wynosi w kwocie netto 395 zł + 23% VAT za poziom podstawowy, poziom zaawansowany 395 zł + 23% VAT, poziom podstawowy + zaawansowany 591 zł + 23 % VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Izabela Włodarczyk
i.wlodarczyk@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 20
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy:
poziom podstawowy 45 godzin szkolenia stacjonarnego,
poziom zaawansowany 50 godzin szkolenia stacjonarnego,
poziom podstawowy i zaawansowany 60 godzin szkolenia stacjonarnego,
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!
*Kurs bez limitu czasowego – kursant ma nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i quizów przewidzianych programem kursu przez okres 3 miesięcy od dnia zalogowania się, po uiszczeniu opłaty.