ZAPRASZAMY NA KURS „Bibliotekarstwo w praktyce”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Bibliotekarstwo w praktyce
– kurs doskonalący
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE – bez limitu czasowego*
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE – XXIX edycja
w okresie od 20.05.2025 r. do 20.07.2025 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 16 maja 2025 r.
Program kursu:
- Biblioteka, bibliotekarstwo, bibliotekoznawstwo – podstawowe pojęcia.
- Rodzaje bibliotek i ich zadania:
- organizacja,
- administracja,
- kierowanie.
- Podstawy prawne funkcjonowania bibliotek.
- Organizacja zbiorów bibliotecznych:
- zasady doboru materiałów.
- Zbiory biblioteczne:
- gromadzenie i uzupełnianie,
- zamówienia publiczne,
- ewidencja,
- selekcja.
- Przechowywanie zbiorów.
- Ochrona materiałów zgromadzonych w bibliotece.
- Opracowanie zbiorów:
- formalne
- opis bibliograficzny książki – zasady, normy,
- strefa opisu,
- stopnie szczegółowości i poziomy opisu,
- opis wydawnictw ciągłych,,
- opis zbiorów specjalnych,
- rzeczowe
- formalne
- klasyfikowanie zbiorów,
- Uniwersalna Klasyfikacja Dziesiętna,
- tematowanie,
- Katalogi: działowy, systematyczny, przedmiotowy,
- Katalogi komputerowe.
- Udostępnianie zbiorów – organizacja, zasady, formy:
- czytelnie,
- wypożyczalnie.
- Zbiory specjalne.
- Czytelnictwo i jego rozwój.
Program kursu „Bibliotekarstwo w praktyce” został opracowany dla tych z Państwa, którzy pragną pogłębić i uporządkować swoją wiedzę z zakresu bibliotekoznawstwa, a nie dopiero zdobyć kwalifikacje do wykonywania zawodu. Jest to uzupełniający kurs dla bibliotekarzy, przeznaczony zarówno dla tych, którzy już pracują w zawodzie, jak i tych, którzy chcą podążać za najnowszymi trendami w pracy z czytelnikiem, zasobem i przestrzenią biblioteczną. Dzięki praktycznemu podejściu oraz przejrzystej formule nauczania uczestnicy mają szansę podnieść swoje kompetencje w komfortowym, zdalnym trybie.
Jak przebiega kurs?
Zajęcia realizowane będą w formie e-learningu, co pozwala na elastyczne dostosowanie nauki do własnego harmonogramu. Wszystkie materiały edukacyjne niezbędne do odbycia kursu są dostępne online na platformie Moodle, z której można korzystać po zalogowaniu się na stronę kursu. Uczestnicy wraz z podjęciem nauki otrzymują dostęp do treści dydaktycznych przypisanych do poszczególnych bloków tematycznych. Zakończenie kursu wiąże się z rozwiązaniem prostych quizów online, które służą sprawdzeniu przyswojenia najważniejszych zagadnień.
Cel i struktura kursu
Głównym celem kursu jest uporządkowanie i poszerzenie wiedzy zgodnie z zakresem programu. Materiały zostały opracowane tak, by odpowiadać na realne potrzeby osób zawodowo związanych z bibliotekarstwem, a kurs bibliotekarstwa obejmuje zarówno treści teoretyczne, jak i praktyczne aspekty codziennej pracy.
Zaświadczenie i formalności po odbyciu kursu
Po ukończeniu szkolenia „Kurs bibliotekarstwo w praktyce”, uczestnicy otrzymają oficjalne zaświadczenie podpisane przez dyrektora, wydane na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Koszt udziału i forma zgłoszenia
Cena kursu wynosi 395 zł netto + 23% VAT (opłata jest zwolniona z VAT, jeśli kurs finansowany jest w co najmniej 70% ze środków publicznych). Płatności dokonują uczestnicy lub instytucje delegujące ich na szkolenie – przelewem na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez formularz online:
- Dla zgłoszeń instytucjonalnych lub finansowanych ze środków publicznych – wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia należy przesłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
- W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczy uzupełnienie i wysłanie formularza elektronicznego – bez konieczności jego podpisywania.
Serdecznie zapraszany do zgłoszeń i do uczestnictwa w proponowanym przez nas kursie.
Koordynator szkolenia
Anna Brach
a.brach@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 18
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 45 godzin szkolenia stacjonarnego. Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!
*Kurs bez limitu czasowego – kursant ma nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i quizów przewidzianych programem kursu przez okres 3 miesięcy od dnia zalogowania się, po uiszczeniu opłaty.