Organizacja procesu wykonywania POCT w podmiocie leczniczym

ZAPRASZAMY NA KURS „Organizacja procesu wykonywania POCT w podmiocie leczniczym”

 

studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Organizacja procesu wykonywania POCT w podmiocie leczniczym

– kurs doskonalący

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

który odbędzie się 18.10.2024 r. do 18.12.2024 r.

Zapisy na kurs przyjmowane są do 27 września 2024 r.

 

Program kursu:
  1. Regulacje prawne dotyczące POCT oraz standardy organizacyjne badań:
    • przypadki konieczności badania laboratoryjnych parametrów krytycznych w podmiocie leczniczym;
    • zadania podmiotu leczniczego w zakresie wdrożenia POCT, w tym:
      • opracowanie i wdrożenie procedur,
      • opracowanie celów i wymagań jakościowych oraz programu kontroli jakości badań;
    • rodzaje badań POCT. Różnice w zakresie badań rutynowych, cito i w miejscu opieki nad pacjentem, w tym:
      • diagnostyka przyłóżkowa w obszarze SOR,
      • badania POCT w Oddziale Intensywnej Terapii.
  2. Osoby uprawnione do pobrania i wykonywania POCT w podmiocie leczniczy:
    • personel medyczny;
    • rola i zadania koordynatora badań POCT;
    • zespół do spraw POCT.
  3. Przygotowanie pacjenta do pobierania materiału do badań laboratoryjnych:
    • standardowe warunki pobrań i przygotowania pacjenta do pobrania krwi i innych materiałów;
    • czynniki zewnątrz- i wewnątrzosobnicze wpływające na wynik badań;
    • błędy przedlaboratoryjne, laboratoryjne i pozalaboratoryjne.
  4. Kontrola jakości badań wykonywanych w miejscu opieki nad pacjentem:
    • typologia urządzeń i technologii pomiaru wykorzystywanych w obszarze POCT (zestawy jednokrotnego użytku z odczytem wizualnym, urządzenia elektroniczne „paskowe”, urządzenia elektroniczne „kartridżowe”);
    • aspekty pozaanalityczne związane z kontrolą jakości w obszarze POCT;
    • działania naprawcze;
    • dokumentacja kontroli jakości obszaru POCT.
Więcej kursów skierowanych do pracowników placówek medycznych znajdziecie Państwo na stronie: https://spe.edu.pl/category/kursy-dla-pracownikow-placowek-medycznych/

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.

Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.

Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.

Koordynator szkolenia

Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

  • komputer z łączem internetowym
  • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
  • adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

  • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.

Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!