Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń + XXIX edycja

studium_logo

zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie dla szkół, pod nazwą

Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń + XXIX edycja

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 2 grudnia 2024 r. do 30 marca 2025 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają tytuły „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń +” oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

Regulamin konkursu:
  1. Celem konkursu jest szeroko rozumiana poprawa bezpieczeństwa uczniów w szkole, jak i poza nią.
  2. Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Bezpieczna szkoła – Bezpieczny uczeń +” jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za zrealizowanie 6 spośród 10 zaproponowanych zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu:

  1. Zorganizowanie spotkań uczniów z przedstawicielami Straży Pożarnej oraz przeprowadzenie praktycznych zajęć z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć, przesłanych do jury konkursu.
  2. Pogadanka z uczniami nt. „Bezpieczeństwo w mojej szkole. Jakie zagrożenia mogą nasz czekać na zajęciach w-f”. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć, filmów przesłanych do jury konkursu.
  3. „Mój wolny czas w cyberprzestrzeni.” Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć, filmów przesłanych do jury konkursu.
  4. „Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży.” Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  5. Działania na rzecz społeczności lokalnej, np. pomoc osobie starszej, akcja sprzątanie parku itp. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  6. „Bądź bezpieczny w sieci” – stworzenie wspólnie z uczniami wytycznych/regulaminu/podpowiedzi jak bezpiecznie korzystać z Internetu. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  7. Opracowanie zbioru zasad i reguł, dotyczących zachowań w środowisku szkolnym oraz konsekwencji ich nieprzestrzegania. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  8. Wspólne przygotowanie przez uczniów i nauczycieli przykładowych programów rówieśniczych, np. pomoc koleżeńska w nauce, rówieśniczy doradcy, czy rówieśniczy mediatorzy itp. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  9. „Dlaczego nasza szkoła ma dobry klimat?” Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych, zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  10. Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń +”, który w okresie od 02.12.2024 r. do 02.02.2025 r., przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).

Termin zgłaszania udziału w konkursie upływa 29 listopada 2024 r.

  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, nauczyciele, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie, samorządy uczniowskie, uczniowie.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać przez stronę internetową konkursy.spe.edu.pl do dnia 30 marca 2025 r.
  • Adres jury konkursu „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń +” Al. Jerozolimskie 133/53, 02-304 Warszawa, e-mail: sekretariat@bezpiecznaszkolaplus.pl

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!


studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń + XXIX edycja

– kurs doskonalący

realizowanym w okresie od 02.12.2024 r. do 02.02.2025 r.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

Zapisy na kurs przyjmowane są do 29 listopada 2024 r.

Program kursu:
  1. Cyberprzemoc – charakterystyka oraz skala zjawiska.
  2. Monitorowanie zagrożenia uzależnieniem od Internetu i komputera w warunkach szkolnych i domowych, symptomy uzależnień.
  3. Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa w Sieci.
  4. Ochrona dzieci i młodzieży przed cyberprzemocą – aspekty prawne, psychologiczne, wychowawcze. Współpraca szkoły z rodzicami oraz organami wymiaru sprawiedliwości w zakresie zagrożeń w Internecie.
  5. Przyczyny sięgania po środki psychoaktywne. Uczeń pod wpływem dopalaczy – sposoby rozpoznawania zachowań.
  6. Rola i możliwości szkoły w profilaktyce narkomanii. Sposoby postępowania w przypadku znalezienia narkotyków/dopalaczy na terenie szkoły – profilaktyka szkolna oraz modelowe programy.
  7. Działania mające na celu trwałe włączenie się w budowę dobrego klimatu w szkole.
  8. Kształtowanie postaw obywatelskich wśród uczniów.
  9. Rola nauczyciela jako animatora życia szkolnego oraz jego rola w procesie edukacji zdrowotnej i wychowania młodych ludzi. Kwalifikacje i doskonalenie nauczycieli.
  10. Rozwój psychiczny i społeczny młodzieży – potrzeby w zakresie edukacji zdrowotnej.
  11. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe w szkole. Współpraca szkół z powiatowymi i miejskimi jednostkami Straży Pożarnej.

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.

Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT od osoby (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w całości ze środków publicznych, np. z budżetu jednostki samorządu terytorialnego) wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938. 0001 7846 5214.

Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu. Zgłoszenie na kurs jest równoznaczne z przystąpieniem do konkursu.

Koordynator szkolenia

Joanna Burzyńska
j.burzynska@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 14

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

    • komputer z łączem internetowym
    • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
    • adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

    • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 85 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.