Cyberbezpieczeństwo w instytucji publicznej

ZAPRASZAMY NA KURS „Cyberbezpieczeństwo w instytucji publicznej”

 

studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Cyberbezpieczeństwo w instytucji publicznej

– kurs doskonalący

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

w okresie 17.05.2024 r. do 17.07.2024 r.

Zapisy na kurs przyjmowane są do 15 maja 2024 r.

 

Program kursu:
  1. Prawne aspekty bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa w instytucji publicznej. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodny z wymaganiami KRI oraz PN-ISO/IEC 27001.
  2. Obowiązki jednostek publicznych w obszarze bezpieczeństwa informacji.
  3. Procedury wewnętrzne w urzędzie, regulujące obszar cyberbezpieczeństwa. Metodologia tworzenia procedur cyberbezpieczeństwa w oparciu o przepisy prawa i dobre praktyki.
  4. Stanowiska osobowe zajmujące się cyberochroną w urzędzie. Szkolenia i komunikacja w ramach cyberbezpieczeństwa.
  5. Bezpieczny ruch danych w sieci i komunikacji w urzędzie: poczta elektroniczna, spam, kryptografia, szyfrowanie urządzeń i pamięci przenośnych. Zachowanie poufności przesyłanych dokumentów.
  6. Aktualne zagrożenia w cyberprzestrzeni – rodzaje i rozmiary cyberprzestrzeni. Metody ataków – phishing, socjotechnika, kradzieże i wyłudzenia informacji. Stopnie alarmowe CRP. Rodzaje i znaczenie.
  7. Cyberbezpieczeństwo w pracy zdalnej. Zagrożenia bezpieczeństwa informacji.
  8. Wykorzystania „sztucznej inteligencji” do działań na rzecz wspierania cyberbezpieczeństwa.
  9. Rodzaje incydentów bezpieczeństwa danych. Zarządzanie incydentami. Rodzaje incydentów: istotny, poważny, krytyczny. Reakcja na incydent i plany naprawcze.
  10. Audyt i kontrola bezpieczeństw Cyberbezpieczeństwo jako element kontroli zarządczej w instytucjach publicznych. Audyt cyberbezpieczeństwa, wymagania i metody, raport z audytu, działania naprawcze.
  11. RODO a zapewnienie cyberbezpieczeństwa.
Więcej kursów skierowanych do pracowników administracji znajdziecie Państwo na stronie: https://spe.edu.pl/category/kursy-szkolenia-otwarte/administracja/

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.

Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.

Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.

Koordynator szkolenia

Urszula Bartela
u.bartela@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 24

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

  • komputer z łączem internetowym
  • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
  • adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

  • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.

Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!