ZAPRASZAMY NA KURS „Ewidencja ludności i dowody osobiste w świetle obowiązujących zmian prawnych”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Ewidencja ludności i dowody osobiste w świetle obowiązujących zmian prawnych
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE – bez limitu czasowego*
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE – XIV edycja
który odbędzie się 17.12.2024 r. do 17.02.2025 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 13 grudnia 2024 r.
Program kursu:
- Kodeks postępowania administracyjnego oraz – omówienie obowiązujących zmian. Zasady prowadzenia postępowań meldunkowych.
- Nowe regulacje prawne w zakresie ewidencji ludności – zakres obowiązujących przepisów oraz zmian wprowadzonych ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
- Wydawanie decyzji administracyjnych, składniki decyzji i najczęściej popełniane błędy. Dopełniania obowiązku meldunkowego przez obywateli krajów należących do unii europejskiej i pozostałych cudzoziemców – zmiany z 2014 r. oraz 2018 r.
- Problematyka realizacji obowiązku meldunkowego w zakresie:
- zameldowania na pobyt stały i czasowy,
- wymeldowania,
- opuszczenia lokalu,
- ustanowienia pełnomocnika.
- Prowadzenie rejestrów mieszkańców oraz rejestrów zamieszkania cudzoziemców. Spis wyborców:
- prowadzenie,
- rejestracja,
- archiwizacja.
- Rejestracja danych z:
- nr PESEL,
- rejestru mieszkańców,
- rejestru zamieszkania cudzoziemców.
- Zmiany w zakresie wydawania i unieważniania dowodów osobistych. Wydawanie zaświadczeń i udostępnianie danych z ewidencji ludności oraz rejestru dowodów osobistych i dokumentacji dowodowej.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Urszula Bartela
u.bartela@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 24
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 40 godzin szkolenia stacjonarnego.
Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!
*Kurs bez limitu czasowego – kursant ma nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i quizów przewidzianych programem kursu przez okres 3 miesięcy od dnia zalogowania się, po uiszczeniu opłaty.