Przedszkole talentów XLI edycja

studium_logo

zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie dla opiekunów/wychowawców/asystentów, dyrektorów przedszkoli oraz przedszkolaków, pod nazwą

Przedszkole talentów XLI edycja

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 16 maja 2024 r. do 15 października 2024 r. Przedszkola, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty „Przedszkole talentów” oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

Regulamin konkursu:
  1. Celem konkursu jest rozwijanie potencjału dzieci, ich zainteresowań oraz talentów. Przedszkole powinno uczyć kreatywności najmłodszych poprzez wskazywanie możliwości rozwoju i poszukiwanie różnorodnych rozwiązań.
  2. Przedszkola przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Przedszkole talentów” jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu „Przedszkole talentów”:

  1. Przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, podczas którego dzieci będą mogły zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne… Ocena na podstawie wyników głosowania/prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  2. Przedszkolne mistrzostwa w grach edukacyjnych”- zorganizowanie gier i zabaw kształtujących umiejętność dodawania i odejmowania u dzieci. Ocena na podstawie wyników, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  3. Przeprowadzenie przedszkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem „Brzechwa i Tuwim dzieciom”. Ocena na podstawie sprawozdań/zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  4. Zorganizowanie wycieczki po okolicy pn.: „Poznaję swoje otoczenie”, która ma na celu wyuczenie nawyku wynajdywania charakterystycznych punktów, mogących ułatwić odnalezienie się w różnych miejscach. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  5. Kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka, ze wskazaniem sytuacji przyczynowo-skutkowej (np.: „kto pierwszy na mecie” – gra planszowa lub zajęcia ruchowe z wyścigami par; wysłuchanie słuchowiska, a następnie wskazanie kolejności zdarzeń na podstawie pytań opiekuna). Ocena na podstawie informacji, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  6. Poznaję kształty i figury geometryczne” – zaktywizowanie dzieci do rysowania i wyklejania figur ze wskazaniem wielkości przedmiotu. Ocena na podstawie prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  7. Zainicjowanie zabawy „Mój mały sklep” mającej na celu przybliżenie wiedzy związanej z objętością i wagą danego przedmiotu/artykułu oraz ilością danych przedmiotów jednego rodzaju na półce, jak i klasyfikacją (rodzaj, barwa, wielkość, kształt, ciężar, warzywa i owoce, słodycze…). Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  8. Dziecko w uporządkowanym świecie – dostrzeganie powtarzalności następujących po sobie: pór roku i dni, dat w kalendarzu… Ocena na podstawie informacji, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  9. Przeprowadzenie zajęć w formie teatrzyku z wykorzystaniem zabawek przedszkolnych lub samodzielnie wykonanych pacynek nt. kontaktów z nieznajomymi. W starszej grupie można wprowadzić elementy dramy. Przedstawione sytuacje mają na celu zachowanie daleko idącej ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, którzy proponują poczęstunek, chcą poznać nasz adres, odprowadzić, coś ciekawego pokazać, wybranie odpowiednich postaw w danej sytuacji. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  10. Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Przedszkole talentów”, który w okresie od 16.05.2024 r. do 16.07.2024 r., przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).

Termin zgłaszania udziału w konkursie upływa 15 maja 2024 r.

  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje przedszkoli o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie pracownicy oraz dyrektorzy przedszkoli.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez przedszkole należy przesyłać przez stronę internetową konkursy.spe.edu.pl do dnia 15 października 2024 r.
  • Adres jury konkursu „Przedszkole talentów” Al. Jerozolimskie 133/53, 02-304 Warszawa, e-mail: sekretariat@przedszkole-talentow.pl

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!


ZAPRASZAMY NA KURS „Przedszkole talentów XL edycja”

studium_logo

zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu

Przedszkole talentów XLI edycja

– kurs doskonalący

który odbędzie się w okresie od 16.05.2024 r. do 16.07.2024 r.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE

Zapisy na kurs przyjmowane są do 15 maja 2024 r.

 

Program kursu:
  1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
  2. Twórcze metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Rozwijanie kreatywności.
  3. Aktywizacja w edukacji przedszkolnej.
  4. Rola muzyki, sztuki, bajki, ruchu w pracy z dziećmi.
  5. Pierwsze kroki w edukacji matematycznej dziecka – poziom przedpojęciowy, personalny, społeczny. Zabawa matematyką – wskazanie pozapodręcznikowych aktywności matematycznych wspierających kierunkowy i poznawczy rozwój dziecka.
  6. Program edukacji matematycznej wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:
    • orientacja przestrzenna,
    • rytmy,
    • umiejętność liczenia, dodawania, odejmowania,
    • wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania,
    • umiejętność mierzenia długości,
    • klasyfikacja,
    • układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych,
    • zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia,
    • mierzenie płynów,
    • intuicje geometryczne,
    • konstruowanie gier przez dzieci,
    • zapisywanie czynności matematycznych.
  7. Scenariusze zajęć przedszkolnych.

Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.

Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.

Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT od osoby (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych, np. z budżetu jednostki samorządu terytorialnego) wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.

Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu. Zgłoszenie na kurs jest równoznaczne z przystąpieniem do konkursu.

Koordynator szkolenia

Izabela Włodarczyk
i.wlodarczyk@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 20

Wymagania techniczne dla uczestników kursu:

  • komputer z łączem internetowym
  • standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
  • adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)

Wymagania wstępne dla uczestników kursu:

  • wykształcenie min. średnie

Kurs równoważy 50 godzin szkolenia stacjonarnego.

Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!