ZAPRASZAMY NA KURS „Specjalista do spraw zamówień publicznych”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Specjalista do spraw zamówień publicznych
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE – bez limitu czasowego*
FORMULARZ ZGŁOSZENIA ONLINE – XXVI edycja
w okresie od 03.12.2024 r. do 03.02.2025 r.
Zapisy na kurs przyjmowane są do 29 listopada 2024 r.
Program kursu:
- Zamówienia publiczne – wstęp do przedmiotu.
- Elektronizacja zamówień publicznych.
- Podział zamówień publicznych na klasyczne i sektorowe. Przepisy prawa, akty wykonawcze stosowane w procedurach dotyczących zamówień publicznych, w tym wyłączenia spod działania ustawy.
- Tryby przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Priorytet stosowania podstawowych trybów.
- Różnice w sposobie przeprowadzania procedur udzielania zamówień publicznych zależnie od podmiotu zamawiającego, przedmiotu zamówienia i okoliczności.
- Komisja przetargowa, procedury i cele, fakultatywność i obligatoryjność powołania, regulamin – istotne zapisy. Wyłączenia z postępowania powołanych członków komisji – okoliczności.
- Podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych. Naczelność zasad lex specialis, tj. szczególnych, wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych. Zasady wynikające z Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz ustawy o finansach publicznych. Reguły lex generalis (ogólne) wynikające z Kodeksu cywilnego.
- Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Dokumentowanie postępowania. Protokoły postępowania w zależności od trybu postępowania.
- Czynności kancelaryjne ułatwiające „dekretowanie” wydatków, a w następstwie sprawozdawczość. Sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych – ich specyfika wynikająca z różnych progów wartości udzielonych zamówień – dylematy.
- Odpowiedzialność Zamawiającego i osób wykonujących czynności w postępowaniu – audyty i kontrole, obrona, czyn popełniony nieumyślnie, ciężar dowodzenia.
- Dofinansowanie ze środków unijnych. Relacje Dysponent – Beneficjent. Podstawy wydatkowania środków unijnych. Korekty.
- Zmiany w zamówieniach publicznych – omówienie.
Specjalista do spraw zamówień publicznych – kim jest?
Specjalista do spraw zamówień publicznych to profesjonalista, który na co dzień zajmuje się organizacją/przeprowadzaniem procedur przetargowych na zlecenie organów administracji publicznej. Odpowiada on za wykonanie procedur zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, a także – jeśli takie istnieją – wewnętrznymi procedurami zamawiającego.
Specjalista do spraw zamówień publicznych powinien wykazywać się bardzo dobrą znajomością prawa w zakresie zamówień publicznych. Nie bez znaczenia są również kompetencje miękkie (w tym np. w zakresie negocjacji).
Jednym ze sposobów na to, by przygotować się do pracy w tej dziedzinie, jest kurs na specjalistę ds. zamówień publicznych.
Praktyczny kurs na specjalistę do spraw zamówień publicznych
Kurs, który przygotowuje do pracy jako specjalista do spraw zamówień publicznych, zostanie zrealizowany w trybie e-learningowym. Jest to wygodne rozwiązanie np. dla osób, które mają również inne obowiązki zawodowe.
W ramach kursu e-learningowego materiały szkoleniowe są umieszczone na stronie internetowej kursu i dostępne za pośrednictwem platformy edukacyjnej Moodle. Aby zaliczyć kurs z wynikiem pozytywnym, należy ukończyć quizy – również one są organizowane w formie online.
Po zalogowaniu się na stronie internetowej kursu uczestnik będzie mógł zapoznać się z treściami edukacyjnymi dla poszczególnych przedmiotów wchodzących w zakres zajęć.
Ukończenie szkolenia e-learningowego jest zwieńczone otrzymaniem przez absolwenta zaświadczenia o ukończeniu kursu. Dokument ten jest przygotowany i wydany w sposób zgodny z przepisami § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Jeśli chodzi o opłaty, ukończenie kursu jest możliwe po wniesieniu opłaty w wysokości 395 zł. Jest to kwota netto, do której dolicza się 23% z tytułu podatku VAT (podatek ten nie jest doliczany w sytuacji, gdy minimum 70 proc. finansowania pochodzi ze środków publicznych).
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938. Opłata powinna zostać wniesiona wraz ze składaniem zgłoszenia o udział w kursie.
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku samych zajęć, także wniosek o uczestnictwo w nich należy wnieść online:
- w przypadku zgłoszeń instytucjonalnych lub finansowanych w ramach środków publicznych formularz zgłoszeniowy trzeba podpisać, dopiero potem przesłać na następujący adres mailowy: dokumenty@spe.edu.pl,
- w ramach zgłoszenia indywidualnego wysyłka również odbywa się w formie elektronicznej, ale nie jest koniecznych podpis.
Koordynator szkolenia
Urszula Bartela
u.bartela@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 24
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 65 godzin szkolenia stacjonarnego. Szczegółowy harmonogram, w tym terminy konsultacji dostępne będą po zalogowaniu się na stronie kursu.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!
*Kurs bez limitu czasowego – kursant ma nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i quizów przewidzianych programem kursu przez okres 3 miesięcy od dnia zalogowania się, po uiszczeniu opłaty.