ZAPRASZAMY NA KURS „Zapewnienie dostępności i postępowanie skargowe w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (bez limitu czasowego*)”
zaprasza do udziału w kursie/studium przedmiotu
Zapewnienie dostępności i postępowanie skargowe w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (bez limitu czasowego*)
Zapisy na kurs przyjmowane są do 13 grudnia 2024 r.
Program kursu:
- Art. 29 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – prawo do poinformowania o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Jak traktować i załatwiać takie informacje.
- Art. 30 -31 wniosek o zapewnienie dostępności:
- Legitymacja do jego złożenia;
- Procedura załatwienia;
- Zakres stosowania KPA;
- Wzory pism (zawiadomienie o przyczynach opóźnienia, zawiadamianie o braku możliwości zapewnienia dostępności).
- Art. 32-33 skarga na brak zapewnienia dostępności i postępowanie przez Prezesem PFRON:
- Legitymacja do złożenia skargi;
- Strony postępowania;
- Działanie jednostki wynikające z wpłynięcia skarg;
- Rozstrzygnięcia wydawane przez Prezesa PFRON.
- Stosowanie przepisów działu I i II KPA, charakterystyka postępowania jednoinstancyjnego.
- Art. 34 – postępowanie egzekucyjne:
- Podstawa stosowania egzekucji;
- Inicjacja egzekucji;
- Wyłączenia z egzekucji mogące mieć zastosowanie;
- Wniosek o zwolnienie z egzekucji;
- Procedura – upomnienie, zażalenie, wszczęcie egzekucji, tytuł wykonawczy, zarzuty , obowiązki zobowiązanego;
- Koszty egzekucji.
- Zastosowanie grzywny w celu przymuszenia a odpowiedzialność z tytułu dyscypliny finansów publicznych.
- Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami a ochrona danych osobowych. Publicznie udostępniane informacje, w tym dokumenty publikowane w BIP.
Kurs przeprowadzony będzie z wykorzystaniem metody e – learning. Materiały szkoleniowe zamieszczane będą na stronie internetowej kursu (platforma edukacyjna moodle). Zaliczenie kursu odbędzie się poprzez quizy online.
Cel kształcenia: celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy objętej programem kursu. Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych będą dostępne po zalogowaniu się na stronę kursu.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 15 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 395 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Klucz dostępu do kursu zostanie Państwu wysłany po uiszczeniu opłaty.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie formularza online:
– Dotyczy zgłoszeń instytucjonalnych/finansowanych ze środków publicznych: podpisany formularz zgłoszenia należy wysłać na adres: dokumenty@spe.edu.pl
– W przypadku zgłoszeń indywidualnych wystarczające jest zgłoszenie elektroniczne – bez podpisu.
Koordynator szkolenia
Urszula Bartela
u.bartela@spe.edu.pl
22 833-38-90, 22 833-39-90 wew. 24
Wymagania techniczne dla uczestników kursu:
- komputer z łączem internetowym
- standardowe oprogramowanie (Word, Adobe Reader lub inne odpowiadające tym programom)
- adres e-mail (Aby uniknąć sytuacji, że powiadomienia z serwisu Studium Prawa Europejskiego zostaną usunięte lub umieszczone w katalogu SPAM w Państwa skrzynkach mailowych, prosimy o podawanie adresów prywatnych lub dodawania domeny spe.edu.pl do zaufanych lub do kontaktów.)
Wymagania wstępne dla uczestników kursu:
- wykształcenie min. średnie
Kurs równoważy 35 godzin szkolenia stacjonarnego.
Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!
*Kurs bez limitu czasowego – kursant ma nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów i quizów przewidzianych programem kursu przez okres 3 miesięcy od dnia zalogowania się, po uiszczeniu opłaty.